نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
5302
-
الف
+

بازگشت بازیگر سریال «پس از باران» پس از 9 سال به تلویزیون

«امیر آتشانی» بازیگر ایرانی از تجربیات و خاطرات بازیگری اش در سریال «پس از باران» گفت.

به گزارش آی فیلم2، «امیر آتشانی» بازیگر ایرانی که با نقش «عمو غلام» در سریال ماندگار و پرمخاطب «پس از باران» شهرت یافت، به تازگی در یک مصاحبه از تجربیات و خاطرات بازیگری اش در این سریال سخن گفت. 

«امیر آتشانی» درباره جذابیت‌ها و چالش‌های نقش خود در سریال «پس از باران» گفت: من سال‌ها در تیاتر فعالیت داشتم. سعید سلطانی با سوابقم آشنایی داشت و چند کارم را هم دیده بود. نقش غلام را پیشنهاد داد و قرار شد من این شخصیت را بازی کنم. روی این نقش خیلی کار کردم تا جزئیات شخصیت را اجرا کنم. 

وی ادامه داد: غلام ذاتاً بدجنس نیست اما برای پیشرفت خودش حاضر است همه‌چیز و همه افراد حتی نزدیک‌ترین و عزیزترین افراد خانواده‌اش را قربانی کند. او برای پیشرفت خودش حتی برادرزاده‌اش را هم بدنام می‌کند. غلام از زمانی که با فرخ آشنا و همدست می‌شود به هر رذیلتی تن می‌دهد و زندگی خود و اطرافیانش را نابود می‌کند.  

آتشانی درباره بازخورد مردم بعد از تماشای این سریال، گفت: معمولاً نقش‌های منفی بازخوردهای متفاوتی دارد. گروهی تحسین می‌کنند به خاطر نقش‌آفرینی و گروهی هم اذیت می‌شوند. نقش غلام با وجود منفوربودن توانسته بود با مردم ارتباط برقرار کند و حتی بعضی‌ها او را دوست داشتند.

وی در پیوند با همین موضوع افزود: بعد از بازی در این سریال واقعاً اذیت شدم، وقتی با خانواده به شمال می‌رفتم و می خواستم خرید کنم، دکان دار تا مرا می‌شناخت با لحن بدی ملامتم می‌کرد. کسانی ناسزا و برخی هم تهدید می‌کردند. این اتفاقات مقابل خانواده‌ام می‌افتاد و انگار آب سردی به روی سرم می ریختند.

آتشانی ادامه داد: کارگردان‌ها دیگر نمی‌خواستند نقش دیگری به من پیشنهاد کنند و ترجیح دادم چند سالی از تلویزیون فاصله بگیرم تا شاید نقش‌های دیگر به من پیشنهاد شود. همه کارگردان‌ها توقع داشته باشند که نقش‌های منفی شبیه غلام را برایشان بازی کنم.

«امیر آتشانی» درخصوص بازی در نقش های منفی بعد از سریال «پس از باران» به سلام نو گفت: دلیلش همان است که گفتم. نقش‌های دیگری پیشنهاد نمی‌شد و مجبور بودم در میان نقش‌های منفی که پیشنهاد می‌شود بهترین‌شان را انتخاب کنم. شاید نباید نقش غلام را به عنوان اولین حضور جدّی‌ام در تلویزیون قبول می‌کردم، هرچند اتفاق مهمی در زندگی هنری‌ام بود و می‌توانست باعث اتفاقات جدیدی باشد که متأسفانه نشد.

او درباره علت جذابیت و موفقیت سریال «پس از باران» گفت: پایه و اساس یک سریال را قصه‌اش تشکیل می‌دهد و قصه این سریال بسیار جذاب و مخاطب‌پسند بود. ضمناً این قصه جذاب در شمال ایران می‌گذشت و همین مسئله به جذابیت‌های سریال افزوده بود. بازیگران حرفوی و توانایی هم در این سریال بازی می‌کردند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دوست داشتید در سریال یا نقشی بازی کنی که حسرت آن را بخورید، گفت: خوشبختانه هر آرزویی داشتم و یا نقشی را می‌خواستم بازی کنم چه مثبت و چه منفی در تیاتر تجربه‌اش کرده‌ام. اما هنوز حسرتِ «مختارنامه» را دارم، وقتی که دعوت شدم اما به دلیل حضور در چند کار نتوانستم خودم را به داود میرباقری برسانم.

آتشانی افزود: ان‌شاءالله که برای سریال «سلمان فارسی» پیشنهاد بدهد حتماً خودم را به هر طریقی شده می‌رسانم. واقعاً «مختارنامه» را خیلی دوست داشتم اما قسمتم نشد. شاید باورتان نشود هر سال این سریال نشر می‌شود، من مخاطب پروپاقرص‌ِ این سریال هستم.

«امیر آتشانی» از جدیدترین فعالیت های خود در عرصه بازیگری گفت: اکنون مصروف بازی در سریال «باخانمان» ساخته «برزو نیک‌نژاد» هستم که وقتی پیشنهاد داد نه گفتم و ترجیح دادم بعد از ۹ سال فاصله گرفتن،‌ با این سریال به تلویزیون برگردم.

از مهم‌ترین آثار امیر آتشانی می‌توان به بازیگری در سریال های «پس از باران»، «دولت مخفی» و «افسانه هزار پایان» اشاره کرد. 

بیشتر بخوانید: 

دانلود سریال پس از باران

چرا بازیگر سریال «پس از باران» را دیگر در تلویزیون نمی بینیم؟

م ح

نظر شما
ارسال نظر